\

כיצד להפוך עובדים לשגרירי מותג באמצעות עיצוב נכון

בעידן הנוכחי, שבו התחרות שואפת לשחקים והשפעת המדיה החברתית הולכת ומתרקמת, הפופולריות של המותג אינה עיניין של מה בכך. במציאות זו, המותג שלנו זקוק לכלי חזק ומדויק שיסייע להוציא את המסר הנכון – והכלי הזה הוא העובדים שלנו. ככל שמדובר בשיווק, אחת הדרכים היעילות ביותר לחזק את המותג היא להפוך את העובדים שלנו לשגרירי מותג. אז מהו הקשר בין עיצוב לבין הופכת העובדים לשגרירים של המותג שלנו?

עיצוב הוא לא רק מה שהעין רואה; מדובר גם בחוויה הכוללת שהמותג שלנו מציע לעובדים וללקוחות כאחד. עיצוב נכון משפיע על התרבות האירגונית ועל האופן שבו העובדים חווים את עבודתם, ומשפר את תחושת השייכות והמחויבות שלהם למותג. כאשר העובדים מרגישים טוב עם המותג שבו הם עובדים, הם יהפכו לשגרירים הטובים ביותר, ויספרו לחברים, למשפחה וללקוחות על החוויות החיוביות שלהם.

כדי לשפר את הקשר בין עיצוב נכון להפיכת העובדים לשגרירי מותג, נתחיל באותו אלמנט ראשוני – החוויה הפיזית. כאשר אנחנו מעצבים את המשרדים שלנו, עלינו לקחת בחשבון כיצד המראה והסביבה משפיעים על העובדים. כניסה למשרד מעוצב, עם צבעים נעימים, אור טבעי וריהוט נוח, יכולה לשפר את מצב הרוח של העובדים ולקרב אותם למותג שהם מייצגים. לדוגמה, אם בחרנו להשתמש בצבעים המייצגים את המותג שלנו, נוכל ליצור תחושה של קשר ישיר בין העובדים למותג, ולאזן בין תחושת הקופסה הקרה של מקום העבודה לסביבה חמה ומזמינה.

נוסיף על כך את העיצוב המותאם אישית. כל עובד הוא שונה, ולכל אחד מהם יש צרכים ורצונות שונים. במקומות עבודה שבהם תהליך העיצוב מתחשב בכל פרט קטן, נשיג בשורה התחתונה עובדים יותר מרוצים. לתת לעובדים יכולת לבחור כיצד הם מעצבים את סביבת העבודה האישית שלהם, או לכל הפחות להשפיע על כך, יוצר תחושת פרטיות שבסופו של דבר עשויה להגביר את היעילות והמחויבות למותג. כאשר כל עובד יכול לגרום למשרד להיות הבית השני שלו, הוא משדר לעובדים תחושת כבוד והערכה.

נעבור לשיח הפנימי והחיצוני. עיצוב נכון של שיחות המשרד מסייע ביצירת התרבות הארגונית. עלינו להנחות את העובדים לדבר על החברה באופן מחייב, אשר כאמור נתמך על ידי העיצוב שסביבם. יש עוצמה במילה, ובעיקר כאשר היא באה בעיצוב טוב. עשורים של מחקרים מוכיחים שכאשר אנשים מדברים על מקום העבודה שלהם בצורה חיובית, זה מחזק את הקשרים החברתיים ומקנה להם תחושת שייכות גבוהה יותר. באמצעות משאבים שמוענקים לו על ידי המעסיק – כמו אמצעי עיצוב דיגיטליים, לדוגמה, במקום עבודת קבוצות, או אירועים שמוקדשים לפיתוח יחסים – ניתן לעודד עובדים לשתף את חוויותיהם החיוביות.

לאור זאת, כדי להפוך את העובדים לשגרירים נאמנים של המותג, יש לכלול אותם בפעילויות העיצוב של המקום, ולבקש את משובם לגבי עיצוב המשרדים, סביבת העבודה והחוויות הכלליות במקום. כאשר העובדים מרגישים שדעתם נחשבת ושיש להם חלק בתהליך, הם נוטים יותר לפתח מחויבות למקום, מה שבסופו של דבר יתבטא גם בחוויה החיובית שלהם שתזרום החוצה למערכת היחסים עם הלקוח.

אך העיצוב לא נגמר במערכת הפיזית. וגם אם נדבר על העיצוב של התקשורת, נוכל לשדרג את הופעת המותג. התדר הויזואלי, כגון נראות הלוגו, צבעי המותג והסגנון המילולי, צריכים להופיע בכל מקום ובכל תקשורת עם העובדים ועם הלקוחות. כאשר הכל תואם זה את זה, המשמעות היא שהעובדים ירגישו שהם חלק ממשהו גדול יותר, והמוטיבציה שלהם לשתף את חוויותיהם תתחזק.

אף אם נדמה לעיתים שזה תהליך פשוט, יש אתגרים שצריך לקחת בחשבון. לא כולם יהיו מוכנים לשתף פעולה בעיצוב או בתקשורת. לכן עלינו להיות מוכנים לשיח פתוח, ולדעת כיצד להנחות עובדים שיכולים לעסוק בנושאים או רעיונות שאינם קשורים בקלות. המפתח כאן הוא להקשיב. תהליך הקשבה לעובדים, הקשבה אמיתית ולא שטחית, יכול להוביל לתובנות חדשות ולייצר אווירה פתוחה ושיתופית.

בסיום, אני רוצה לעודד אתכם לאמץ את הרעיון הזה ולהפוך את העובדים לשגרירי מותג באמצעות עיצוב נכון. השיטה היא פשוטה, אך דרושה מחויבות ולעיתים גם השקעה. בזכות תהליך מדוד ומוקפד, תתאפשר לכם לעצב לא רק את המותג אלא גם את התרבות הפנימית של החברה. בכל פריט עיצוב, בכל מסר שנשלח, בכל שיח שאנחנו מנהלים – אנחנו יכולים לעצב את הסיפור שלנו ולחבר את העובדים אליו. יש במושג הזה כוח עצום, וכשהעובדים שלכם יופיעו לא רק כמחויבי עבודה אלא גם כשגרירים של מותג, תגלו שההצלחה לא תאחר לבוא.

השלב הבא הוא שלכם; הגיע הזמן להתחיל לעצב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *