\
1759910660.png

בעידן הדיגיטלי של היום, וואטסאפ הפך לאחד הכלים החשובים ביותר עבור בעלי עסקים קטנים ובינוניים. השקפים המיידיים והאפשרות לתקשורת ישירה עם לקוחות מסייעים לנו לשדרג את חווית הלקוח ולהגביר את המכירות. אך לצד היתרונות ברור שישנה גם בעיה שמתרקמת בשימוש יומיומי – חסימות. התמודדות עם חסימות בוואטסאפ, خاصة כשמדובר בהודעות זבל (Spam), היא אתגר שרבים מאתנו נתקלים בו. דווקא כשאנחנו מנסים לשפר את הקשר עם לקוחותינו, עלינו להיות מודעים לאופציות ולדרכים להימנע מהחסומות הללו.

כשהתחלנו להשתמש בוואטסאפ, כולנו היינו מלאים בציפיות. קיווינו שהתקשורת הישירה תוביל אותנו למגעים עם לקוחות, שיפור שביעות רצון, ובסופו של דבר – עלייה במכירות. אבל כאשר אנו מתחילים לשלוח הודעות שיווקיות המגיעות בצורה בלתי נגישה או חוזרת על עצמה, אנו עלולים להיתפס על ידי מערכת הסינון של וואטסאפ כהודעות זבל. מדובר בסיטואציה שבה אנו מאבדים ערך תקשורת חשוב, וכתוצאה מכך גם את הפוטנציאל הגלום בוואטסאפ ככלי שיווקי.

התמודדות עם חסימות בוואטסאפ מצריכה מאיתנו לבחור בקפידה את האסטרטגיות בהן נשתמש. חשוב להיות מודעים לכך שהלקוח מקבל ריבוי הודעות ביום, ובמיוחד כשהוא מוצף בפרסומות שונות. עלינו לזהות את הצורך להבדיל את עצמנו מהמתחרים וליצור ערך ייחודי בהודעותינו. כאשר אנו מבצעים זאת, אנו בעצם מצמצמים משמעותית את הסיכוי שיחסמו אותנו.

דמיינו מצב בו אתם כשלחתם הודעת עדכון על מוצר חדש או שירות בלעדי ללקוח שלכם. האם ההודעה הייתה מדויקת, מועילה ורלוונטית לצורך של הלקוח? אם לא – הרי שהסיכוי הוא שהלקוח ירגיש כי מדובר בהודעת זבל ולא יחשוש לחסום אותנו. הכנת תוכן איכותי שמחובר לצרכים של הלקוח היא המפתח להצלחה.

נוסף לכך, עלינו לשים דגש על כמות ההודעות הנשלחות. מסרים תכופים מדי עשויים להציף את הלקוח ולגרום לו לאי נוחות. חשוב למצוא את האיזון הנכון בין להישאר בתודעה לבין לא לעייף את הלקוחות. לדוגמה, אם אנו מציעים שירות חדש, נשלח הודעה אחת או שתיים עם פרטים ברורים ואחר כך נעקוב עם הודעות שמזכירות להם ליהנות מהשירות ולא לנסות לשלוח תוכן שיווקי ללא הפסקה.

בפועל, צריך לדעת לבקש רשות מהלקוחות שלנו לפני שנשלח להם הודעות שיווקיות. כמובן שעלינו להיות רגילים לקבל את ההסכמה שלהם בפתיחות ולפנות אליהם בהודעות בלעדיות שמביאות ערך מוסף, כמו טיפים, מבצעים או חדשות מהתחום. זה ייצור תחושה שהלקוח נמצא במרכז העניינים שלנו ולכן יגדיל את הסיכוי שירצה להמשיך בשיחה וימנע חסימות.

כל עסק ייחודי והצורך לייצר כלים מותאמים אישית. ניצול של כלי ניהול לקוחות יכול להוות יתרון. באמצעות מערכת CRM מתקדמת אנו יכולים לבדוק מה היה לפני ואחרי שליחתה של הודעה מסוימת, להבין מה אלו המסרים שעבדו ומה שעלינו להימנע מהם. בדיוק כמו שצריך לבצע אנליזות בכל פן בעסק, יש לבצע את זה גם בשיווק דרך וואטסאפ. זוהי הדרך בה נוכל לצמוח ולשפר את מה שאנחנו שולחים.

חיזוק הקשרים ואמינות במערכת יחסים עם הלקוחות חשובים לא פחות מהתוכן השיווקי שאנו שולחים. אם הלקוח ירגיש שהוא מקבל יחס אישי ואכפתיות, הוא יימנע מחסימה. זכרו כי שיחות סתמיות ופולשניות עשויות ליצור תחושת ניכור. הגיע הזמן לשאול את עצמנו לא רק מה נשלח אלא גם איך נציג את זה, ולדעת גם להקשיב.

לאחר שדיברנו על האסטרטגיות, חשוב שנדבר גם על איך נהיה ערניים לחסימות שהתרחשו. וואטסאפ עוקב אחרי פעולות המשתמשים ועלינו לשים לב למצב שהלקוחות שלנו חוסמים אותנו. זה יכול להצביע על בעיות מהותיות בתקשורת שלנו. הנה מקום לחזק את הרעיונות שהוזכרו קודם ולערוך שיחות עם הלקוחות גם בראי ניתוח חיובי או שלילי. ננסה להבין מה הפריע להם ומה ניתן לשפר על מנת שהתשובות יהיו חיוביות יותר.

לסיום, התמודדות עם חסימות בוואטסאפ היא לא משימה פשוטה, אך באמצעות גישה מתודולוגית ומקצועית נוכל להתגבר על האתגרים הללו. ככל שנשקול את התוכן, נציע תוכן ייחודי, ונשמור על הקשר ההדוק עם הלקוחות, כך נוכל למזער את הסיכוי לחסימות ולהמיר את וואטסאפ לכלי שיווקי מנצח. הנוסחה הסודית היא, בסופו של דבר, להעניק ללקוחות שלנו את מה שהם רוצים ולהתנהג אליהם כאל בני אדם – ולא כאל קהל יעד. הגיע הזמן ליישם, לספק ערך ולאפשר לוואטסאפ לעבוד בשבילנו, לא נגדנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אנו משתמשים בעוגיות כדי להבטיח את תפקוד האתר ולשפר את חוויית המשתמש. אפשר לבחור אילו סוגי עוגיות להפעיל.
בחירת עוגיות