
וואטסאפ ככלי לנטוורקינג עסקי הפך בשנים האחרונות לאחת הפלטפורמות המרכזיות עבור בעלי עסקים, במיוחד עבור עסקים קטנים ובינוניים. השימוש היומיומי שלנו בוואטסאפ לא מתמצה בהודעות עם חברים ומשפחה, אלא מתפשט לעולם העסקי, שבו אנו מוצאים את עצמנו מחפשים דרכים לייצר קשרים, לשתף ידע ולבצע עסקאות. במאמר זה נחקור כיצד ניתן לנצל את וואטסאפ ככלי לנטוורקינג עסקי, נענה על שאלות נפוצות ונספק טיפים פרקטיים שיעזרו לכם למנף את הקשרים שלכם לעסק מצליח ומתרחב.
ראשית, נדבר על חשיבות הקשרים העסקיים. בעולם התחרותי של היום, היכולת לייצר ולתחזק קשרים היא לא רק כישור, אלא הכרח. כולנו יודעים שכמעט 80% מהלקוחות מגיעים דרך הפניות, לכן, ככל שנצליח להרחיב את המעגלים החברתיים שלנו, כך נוכל למנף את הצלחת העסק. וואטסאפ מציעה לנו כלי נגיש, מיידי ואישי לתקשורת, מה שמאפשר לנו לבסס קשרים אמינים ואותנטיים.
לצורך זה, כדאי שנשקול איך ניתן להציג את עצמנו בצורה הטובה ביותר בשיחה בוואטסאפ. חשוב להימנע מתקשורת טכנית מדי, ולזכור שהקשרים המוצלחים ביותר מתבססים על נאמנות וכנות. כאשר אנחנו פונים למישהו בוואטסאפ, עלינו לחשוב על איך ליצור חווית תקשורת נינוחה. פתיחה פשוטה, כמו “היי, אני [שמותינו] מנתוני עסק שלנו”, תחזור על עצמה ותיצור אווירה חברית. השקעה בתקשורת כנה ומזמינה היא מהלך חכם, במיוחד כשמדובר באנשים שאנחנו רוצים לפתח אתם קשרים משמעותיים.
נוסף על כך, עלינו לשקול את השעות בהן אנו פונים לאנשים. וואטסאפ הוא כלי זמין, אך יש להביא בחשבון את שגרת החיים של האנשים שאיתם אנו מדברים. שליחת הודעות בשעות לא מתאימות עלולה להרתיע אנשים ולגרום להרגשה של לחץ. לכן, נמליץ לשים לב לשעות שנשלחות ההודעות ולתזמן את הפניות באופן חכם.
אחד הדברים הבולטים בוואטסאפ הוא היכולת ליצור קבוצות. קבוצות בוואטסאפ יכולות להיות פלטפורמת המעולה להחלפת רעיונות והזדמנויות. בין אם אתם מייצרים מוצר חדש או מחפשים שותפים עסקיים, יצירת קבוצה ממוקדת יכולה לשמש כזירה לדיאלוג פתוח ולשיתוף תובנות מהירות. בצורה זו, אנחנו לא רק משתפים מידע, אלא גם מייצרים תחושת קהילה סביב המיזם שלנו.
אך כמו בכל כלי, גם כאן יש את האתגרים. עלינו לזכור שגודש המידע עלול להוביל אנשים לאבד עניין. אם אנו מפעילים קבוצת וואטסאפ, עלינו לקבוע כללים ברורים לגבי התוכן שיהיה בה. נמליץ להנחות את חברי הקבוצה לשתף אך ורק תכנים שנוגעים למטרה או לנושא המרכזי. בצורה זו, נוכל לשמור על קשר חי ומעניין.
עוד יתרון בוואטסאפ הוא היכולת לשלוח מידע בצורה חווייתית. בין אם מדובר בתמונות, סרטונים או פודקאסטים, ככל שהמידע יהיה עשיר יותר, כך יבולו אחרים להיות מעורבים יותר. אם לדוגמה, יש לכם מוצר חדש שאתם רוצים להציג, קחו רגע והקליטו סרטון קצר בו אתם משתפים את התהליך. זה לא רק ייצור עניין, אלא גם יעניק לדוברים תחושת שותפות.
אחת המשימות החשובות היא לתחזק את הקשרים שנוצרים. לאחר שהקשר נרקם, כדאי לזכור להמשיך ולתחזק אותו. שיחה שגרתית, עדכון על פעילויות או פשוט סמס מעניין יכולים להבטיח שהקשרים לא יישכחו. גם אם עבר זמן מה, אין דבר רע בפנייה מחודשת. תוכלו לשאול את האדם השני איך הולך העסק, ולהציע עזרה או שיתוף פעולה. זה לא תמיד על המכירה המיידית; לפעמים, קשרים אמינים יכולים להניב תוצאות גדולות יותר בעתיד.
כמובן, יש גם לחבר את הכלים הטכנולוגיים של וואטסאפ עם פעולות פיזיות. פעמים רבות פגישה פנים אל פנים יכולה להוסיף מהרבה יותר ערך לקשר שנוצר באמצעות הודעות. כאשר יש עוגן פיזי שמחבר בין אנשי קשר, הקשר נהיה חזק ואמין יותר.
בסופו של דבר, וואטסאפ הוא לא רק כלי תקשורת אלא גם מנוף לצמיחה עסקית. הוא מאפשר לנו להיות נוכחים בשלל שיחות, שיתופי ידע והזדמנויות שמקדמות את העסק שלנו. חשוב שניקח את הזמן להעריך את הקשרים שאנו מפתחים, נמצא את הדרכים היצירתיות לתקשר ונשקול את השפעת כל קשר על הצלחתנו העתידית.
כל אחד מאיתנו יכול להפוך את וואטסאפ לכלי לנטוורקינג עסקי בעזרת השקעה מעטה של זמן ומחשבה. במיוחד בעסקים קטנים ובינוניים, שבהם הקשרים הם מקור הכוח, כדאי לנו להתחיל למנף את הפוטנציאל של וואטסאפ ולהשתמש בו כדי לבנות רשת קשרים רחבה, איכותית ומהנה. זכרו, כל הודעה היא הזדמנות, וכל קשר יכול להפוך לשותפות עסקית מצליחה. בואו ננצל את הכלי הזה בצורה המיטבית, ונראה איך הוא יכול להניע אותנו קדימה.





































































































