\
1760343254.png

לפי מחקרים רבים, נטוורקינג הוא אחד הכלים החשובים ביותר בידי בעלי עסקים קטנים ובינוניים. כשיש לנו את היכולת ליצור קשרים עסקיים איכותיים, אנו פותחים בפנינו דלתות רבות, אך כדי להבין את הערך האמיתי של מאמצי הנטוורקינג שלנו, חשוב לדון במדידת ROI של נטוורקינג. הבנה זו תעזור לנו להעריך את ההשקעה שלנו בזמן ובמשאבים, ותיווצר לנו תשתית מוצקה להצלחות עתידיות.

כשהמונח ROI, או החזר על השקעה, עולה לדיון, רבים מאתנו שואלים את עצמנו כיצד ניתן למדוד את היתרונות של אירועים עסקיים, פגישות אקראיות, או אפילו שיחות מזדמנות עם קולגות. השאלה החשובה היא: כיצד נבחן את הצלחות הנטוורקינג שלנו באופן שמעיד על הפוטנציאל הכלכלי שמעשית? הדבר מתחיל בהבנה שהנטוורקינג אינו מוגבל לניסיון חד פעמי או לאירועים מסוימים. זהו תהליך מתמשך שדורש המון מהשקעה.

על מנת למדוד את ROI של נטוורקינג, אנו צריכים להעביר את המיקוד שלנו מעבר למספרים בלבד, ולבחון גם את הערך הלא מוחש שאנו מקבלים. אחת האפשרויות המועילות היא לקבוע מטרות ברורות ומדידות לפני כל אירוע קשר. לדוגמה, ניתן להציב כמטרה להכיר חמישה אנשים חדשים, או למצוא שותף עסקי פוטנציאלי בתחום שלנו. בכל הכנס או פגישה, יש לתכנן מראש את הכיוונים שאליהם נרצה ללכת והאנשים איתם נרצה להתחבר.

כדי להניע את השיח שלנו, חשוב לעקוב אחרי התקדמות הקשרים הללו לאחר האירוע. איך נוכל לראות את ההשפעה על העסק? קחו לדוגמה מפגש שבו הכרתם אדם חדש העוסק בתחום השיווק. כיצד תדעו שהקשר הזה אכן מועיל? ניתוח באחוזים של ההכנסות שהתקבלו בעקבות ההפקות המשותפות שלכם, השיווק המשותף או אפילו קניות גומלין — כל אלה יכולים לשמש כמדדים להצלחה.

אחת האתגרים המרכזיים שעומדים בפנינו היא לעיתים חוסר היכולת לתעדף את הזמן שלנו. כאשר אנו עסוקים בניהול העסק, לעיתים קשה למצוא את הזמן לקיים את הפעולות הנדרשות לנטוורקינג. והנה כאן טמונה למעשה ההזדמנות. במקום לראות בנטוורקינג תוספת, ניתן לייעל את הזמן שלנו. לדוגמה, ניתן לשלב נטוורקינג עם פגישות עסקיות אחרות. אם יש לכם פגישה עם לקוח, שקלו להזמין גם שותף עסקי או אדם שאתם מעוניינים להכיר.

בנוסף, פלטפורמות חברתיות מציעות לנו המון הזדמנויות לנטוורקינג. באמצעות לינקדאין, טוויטר, או אפילו קבוצות בפייסבוק, נוכל להגיע לאנשים שלא היינו פוגשים במפגשים פיזיים. אך יש לזכור, כי גישה זו מצריכה קידום אקטיבי. צריך לקחת יוזמה, ליצור קשרים עם אנשים חדשים ולשתף תכנים רלוונטיים. בן אדם שמרגיש מחובר, נוטה יותר לתת מעצמו לזולת.

אך עם כל היתרונות, חשוב להיות ערים לסיכון. אי לכך, עלינו להקפיד על תחושת נוחות ואותנטיות כשאנו מנסים להתחבר עם אחרים. ישנם מקרים שבהם אנו עלולים לחוות כשלונות, ולפעמים קשרים שלא יצדיקו את עצמם. זה חלק מהמשחק. בעסקים כמו גם בחיים, לא כל הקשרים יביאו לתוצאות מיידיות. יש צורך בנכונות להמתין להצלחות, תוך כדי השקעה מתמדת בבנית מערכת הקשרים.

לסיכום, מדידת ROI של נטוורקינג היא תהליך שיש לקחת אותו ברצינות. השקעת זמן ומשאבים באירועים Networking היא כמדקרה חשובה ביותר בעלייתנו אל עבר הצלחות כלכליות ואישיות. כאשר נבין את הערך המוסף של הקשרים שיצרנו ונאמץ אסטרטגיות מעשיות לניהול הקשרים הללו, נוכל לראות את התוצאות המוחשיות בעסק שלנו. אני מעודד את כולנו לנצל את הכלים הללו ולהתחיל בפעולות יזומות כבר עכשיו. ההזדמנות לסייע, לחבר ולהתפתח, היא שלנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אנו משתמשים בעוגיות כדי להבטיח את תפקוד האתר ולשפר את חוויית המשתמש. אפשר לבחור אילו סוגי עוגיות להפעיל.
בחירת עוגיות