\

בעידן הדיגיטלי של היום, רבים מאיתנו מבינים את הכוח שגלום בשיתופי פעולה עם משפיענים. משפיענים, או אינפלואנסרים, הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהאסטרטגיות השיווקיות של עסקים קטנים ובינוניים, ולא בכדי. הם לא רק מספקים גישה לקהל רחב ואיכותי, אלא גם משדרים אמינות ורלוונטיות בפלטפורמות השונות בהן הם פעילים. לכן, אם אנו שואפים להרחיב את המעגל העסקי שלנו ולבנות תודעה מותגית חזקה, יש לנו צורך לבנות עם משפיענים מערכת יחסים עסקית מוצקה.

כיצד עושים זאת? ראשית, הצעד החשוב ביותר הוא לזהות את המשפיענים המתאימים לקהל היעד שלנו. לא כל משפיען מתאים לכל עסק. אם לדוגמה, אנחנו מדברים על עסק בתחום הקוסמטיקה, יהיה נכון לפנות למשפיען שפעיל בתחום זה, שיכול לספק תכנים איכותיים ולהגיע לקהל שיביע עניין במוצרים שלנו. אנחנו רוצים לחפש משפיענים עם קהל עוקבים שמזדהה עם המותג שלנו, ולאו דווקא את אלה עם המספר הגדול ביותר של עוקבים. זה יכול להוביל לתוצאות טובות יותר, שכן הקהל הנכון יגיב בצורה טבעית וישירה יותר להמלצות של המשפיען.

לאחר שהגדרנו את קהל היעד שלנו ואת המשפיענים הרלוונטיים, יש לחשוב על הדרך בה ניגש אליהם. בפנייה הראשונה, חשוב להיות מקצועיים אך גם אותנטיים. כתיבה של הודעת מייל או הודעת DM (Direct Message) לפלטפורמת רשתות חברתיות חייבת להיות ממוקדת ולכלול מידע ברור עלינו, העסק שלנו ומה אנו מציעים. חשוב להסביר מדוע אנחנו חושבים שהשיתוף פעולה שלנו יכול לעניין את המשפיען, ואילו יתרונות יכולים לצמוח מתוך מערכת היחסים העסקית הזו.

כחלק מהפנייה, ניתן להציע למשפיען לניסיון של המוצרים או השירותים שלנו – מתנה לכבוד השיתוף פעולה הפוטנציאלי – כדי לאפשר לו להרגיש את המוצרים שלנו ולהעריך את איכותם. אם לדוגמה, אנחנו משווקים מוצרי טיפוח, נציע דוגמיות של המוצרים, נספק הסבר על יתרונותיהם ונבקש חוות דעת. ככה ניתן לבנות אמון, שמחייב את המשפיען להיות פתוח לשיתוף פעולה בהמשך.

לאחר שביצענו את ההצעה הראשונה, חשוב לזכור שהקשר עם המשפיענים לא נגמר שם. ככל שהקשרים שלנו יעמקו, כך תשתפר האמון וההבנה ההדדית. נמשיך להתעדכן עם המשפיען, נקדיש זמן לשיח אמיתי, ונאפשר לו להרגיש חלק מהמותג שלנו. שיחה על מגמות חדשות בתחום שלנו תסייע ליצור תחושת שותפות ונוכחות מתמדת בחיים המקצועיים של המשפיען.

בשלב זה, יש להבין גם את האתגרים שיכולים לצוץ במהלך הדרך. שיתופי פעולה אינם תמיד פשוטים, ולעיתים צפוי ניצן של מאבקי עניין או אי-תאמות ציפיות. כדי להתגבר על כך, נמליץ על ארגון פגישות דינמיות – פיזיות או וירטואליות – בהן נוכל לדון בחששות ובציפיות אחת מהשנייה. תמונה ברורה ותהליך תקשורתי פתוח יאפשרו להרגיש בטוחים יותר, גם כאשר המערכת שלנו נחשבת למורכבת.

כעת, לאחר שיצרנו קשרים אמיתיים עם המשפיענים, הגיע הזמן לחשוב על שיטות העבודה שלנו. האם נוכל ליצור תוכן איכותי ומגוון שמשקף את ערכי המותג שלנו אך גם נותן מקום למשפיען לבוא לידי ביטוי? יש להתכונן להציע להם רעיונות לשיתופי פעולה ופלטפורמות מגוונות, כמו סרטונים, פוסטים ברשתות החברתיות, בלוגים או אפילו אירועים חיים. על ידי כך, נוכל לפתח פרוייקטים שיתאימו לשנינו, כמו תוכן ממומן, מסעות פרסום מיוחדים או קמפיינים משולבים, שבהם המשפיען יהיה חלק מהפתרונות.

ולבסוף, כשיש להצלחה שותף – יש גם לתעד את התהליכים. רישום מדויק של התוכניות וההצלחות שלנו עם המשפיענים יסייע לנו לנתח את האסטרטגיות שלנו ולקבוע פעולות עתידיות בוודאות רבה יותר. הפקת לקחים, הכנת סקרים, וניתוח תוצאות קמפיינים יכולים לעזור לנו להבין מה עבד ומה לא, ואילו שיפורים יש צורך לבצע בהמשך.

לסיכום, בניית מערכת יחסים עסקית עם משפיענים היא משימה משמעותית אבל בהחלט ברת ביצוע. עלינו לגלות סבלנות, מקצועיות ואותנטיות בכל שלב. מובן שמדובר בדרך ארוכה, אך לקיחת הצעדים הנכונים יכולה להניב תוצאות חיוביות ולקדם אותנו לעבר הצלחות עסקיות משמעותיות. לכן, החל מהיום, נפנה למשפיענים עם תוכן ברור, ניסיונות אמיתיים לשיתוף פעולה, והזדמנויות לצמיחה הדדית. כך, נוכל לחזק את המותגים שלנו ולהבטיח נוכחות משמעותית בהצלחה בשוק השיווק הדיגיטלי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *