
בשנים האחרונות, שפת הגוף הפכה לגורם מרכזי בכל הנוגע לדינמיקת הפגישות בעסקים. לכל בעלי העסקים הקטנים והבינוניים שבינינו, כדאי להבין עד כמה המונח “שפת גוף” משפיע על ההצלחות והכישלונות שלנו בפגישות עם לקוחות, שותפים לעסקים או עובדים. כאשר אנחנו מדברים על שפת גוף, הכוונה אינה רק למילים שאנו אומרים, אלא גם לאופן שבו אנו מתבטאים, לתנועות הגוף שלנו ולתגובותינו הבלתי מילוליות. לכן, נמשיך ונבין כיצד ניתן לנצל את כוחות שפת הגוף כדי לשפר את דינמיקת הפגישה.
כשהמילים לא מספיקות, שפת הגוף מדוברת. נתאר רגע פגישה עם לקוח פוטנציאלי. אנו נכנסים לחדר, רואים את הלקוח מתלבט, הידיים שלו סגורות על חזהו, והוא נמנע מהקשר עין. באותו רגע, שפת הגוף שלו משדרת אי נוחות וחסימה. זהו סימן ברור לכך שהוא לא פתוח לרעיונות שלנו, אך בעזרת התמודדות חכמה עם שפת הגוף שלנו, אנחנו יכולים לשנות את המצב. אם נבנה קשר עין, נשמור על גוף פתוח ונחייך, נוכל לגרום לו להרגיש נוח יותר ולפתוח את השיח.
באופן כללי, חשוב לזכור ששפת הגוף חייבת להיות תואמת למילים שאנו אומרים. לדוגמה, אם אנו מדברים על הצלחה כלכלית אבל שפת הגוף שלנו מעידה על חוסר ביטחון – מעיד, זאת לא תקשורת יעילה. כדי לשדר אמינות, חשוב להיות בקו אחד עם עצמנו. לכן, כשאתם מתכוננים לפגישה, הקדישו זמן לנהוג ולהתכונן לא רק למילים, אלא גם לתנועות הגוף שלכם.
שפת הגוף לא משמשת רק לתקשורת בינינו לבין אחרים, אלא גם ככלי להתחזקות עצמית. כשכיום, בעלי עסקים רבים עובדים מהבית, ייתכן כי ירגישו פחות בטוחים. השתמשו בטכניקות שפת גוף כמו עמידה זקופה, חיבור רגליים, והנחת ידיים על השולחן כדי לשדר ביטחון עצמי, גם כאשר אתם בפגישה בווידיאו. כל אלה משפיעים לא רק על כיצד אחרים רואים אתכם, אלא גם על איך אתם רואים את עצמכם.
כמובן, ישנם אתגרים רבים בדרך ליצירת דינמיקה חיובית בפגישה. יש שיבחרו להתמקד בנושאים טכניים מדי, ואחרים עשויים להיעדר מהתשובות החשובות. כדי להתמודד עם זה, השקיעו זמן בתכנון הפגישה עם דגש על שפת הגוף. היה לכם ברור אילו מסרים רוצים להעביר ואילו תגובות אתם מצפים שיתקבלו מצד השותף לשיחה.
להתמודד עם אתגרים בפגישה היא אמנות שדורשת תרגול, והיכולת לקרוא את שפת הגוף של האחרים היא חלק מעשייה זו. האם הלקוח שלכם מראה סימני חוסר סבלנות? האם יש מי שמבקש להתפרץ לדבריכם? בשלב זה, אנחנו צריכים לגייס את המיומנויות שלנו כדי לגרום להרגשה חיובית בחדר ולהנחות את השיחה לעבר תוצאה מוצלחת.
לאחר שזיהינו את אתגרי שפת הגוף, כדאי לדון בהשפעתם על ההחלטות של לקוחות. כשאנו נשמעים מבודדים בפגישה או לא מחוברים, הלקוחות עשויים לפתח תחושת עכשיו רק של חוסר ביטחון, אלא גם לתהות לגבי האמינות שלנו כבעלי עסקים. ככלל, חשוב להיות מודעים לכך ששפת הגוף היא כלי אמיתי להשפעה. באמצעות שפת גוף פתוחה ומזמינה, נוכל ליצור תחושת נוחות שתגביר את הסיכוי להצלחות עסקיות.
אם אתם בחיפוש אחרי דרכים לייעל את דינמיקת הפגישה שלכם, המנעו מאי נוחות מיותרת. זהו את הנקודות החלשות שלכם. כמו למשל, לעיתים תצטרכו לזהות בין אם אתם מתמקדים יותר מדי בעצמכם ולא מספקים אפשרויות שיחה גבוהות יותר. הפגינו סקרנות – שאלו שאלות פתוחות המעודדות שיחה והקשבה. בתגובה, הלקוחות שלכם ירגישו נוחים יותר לשתף את מחשבותיהם ולבנות אינטראקציה חיובית.
לסיום, נידון בהשפעה של שפת הגוף על כל מי שמעורב בתהליך. זה מקרב אותנו אחד לשני, מסייע לנו לבנות את מה שנקרא “אמון”. לכן, נגעו בביטחון העצמי שלכם ובכוח שפת הגוף. דינמיקה חיובית בפגישה היא הרבה פעמים המפתח להצלחות עסקיות בהמשך הדרך. בכל פגישה, זכרו: התמודדות טובה עם שפת הגוף שלכם לא רק תסייע לכם לפתח קשרים מסחריים אלא גם תגדיל את היכולת שלכם לנהל שיחות פתוחות ופיזיות.
אנו קוראים לכם לאמץ את הידע הזה ולהשתמש בו בסביבת העבודה שלכם כבר מהפגישה הקרובה. אתם יכולים להיות המנהיגים של השיחה, לשדר את הביטחון שאתם רוצים לראות – והכל מתחיל מהתבוננות פנימית בכל פרט שקשור לשפת הגוף שלכם.