
מיתוג אירועים וכנסים הוא אחד הכלים החשובים ביותר שיכולים להקנות יתרון תחרותי לעסקים קטנים ובינוניים. כשמדברים על מיתוג, אנחנו מתכוונים לכל מה שקשור לאופן שבו הציבור תופס את העסק שלנו, ובפרט לקשרים שהוא יוצר עם אירועים וכנסים שאנחנו מארגנים. יצירת זהות בולטת ומזוהה היא מהותית כשמדובר במשיכת לקוחות פוטנציאליים ויצירת נאמנות מהלקוחות הקיימים.
בשוק התחרותי שאנו חווים כיום, מיתוג אירועים וכנסים ממש לא ניתן להמעיט בערכו. נכנסים לעידן שבו כל פרט חשוב, החל מהלוגו והצבעים שנבחרו, ועד לאופן שבו אנו מציגים את המוצרים והשירותים שלנו במהלך האירוע. עלינו להשקיע במשאבים ובתכנון כדי להבטיח שהאירוע שלנו לא רק ייראה טוב, אלא גם ישדר את המסרים הנכונים לקהל היעד שלנו.
נשאלת השאלה, כיצד אפשר למנף את המיתוג של האירועים והכנסים שלנו באופן שיבדל אותנו? כדאי לשקול כמה צעדים אסטרטגיים שיכולים לעשות שינוי משמעותי. בראש ובראשונה, עלינו להכיר את הקהל שלנו ולהבין מה מניע אותו. לקוחות פוטנציאליים שונים עשויים להיות מושפעים מגורמים שונים, וחשוב לנו לדעת אילו ערכים ומסרים מדברים אליהם. לדוגמה, אם אנחנו משווקים מוצר טכנולוגי, ייתכן שנרצה להדגיש את החדשנות והקידמה, בעוד שכשהפוקוס שלנו הוא על מוצרי צריכה, עשויות להיות קונספטים כמו נגישות וידידותיות לסביבה שיקבלו יותר תשומת לב.
כאשר אנו מתכננים את האירוע עצמו, כדאי לשקול את הביטוי החזותי של המותג שלנו. לוגו ברור, עיצוב אחיד, ושפה גרפית שקשורה לזהות העסקית שלנו יכולים לחולל פלאים. נוכל לבחור את הצבעים הנכונים שיבטאו את התחושות שהיינו רוצים לחולל בקרב המשתתפים, ולטפח את האווירה שמתאימה לערכי המותג שלנו. למשל, אם אנחנו מארגנים כנס על קיימות, צבעים טבעיים וירוקים יכולים לשדר אפקט זה.
כחלק מהמיתוג, חשוב גם לשקול את החוויות שאנו מציעים למשתתפים. האם נוכל להציע משהו ייחודי שלא ניתן למצוא בכנסים אחרים? אולי נוכל לשלב הרצאות מחוויות אישיות, סדנאות אינטראקטיביות, או אפילו פעילויות גיבוש שיכולות לחזק את תחושת השייכות לקהילת שלנו.
אין לשכוח גם את הדיגיטל. בפרט כיום, כשמרבית האנשים מקבלים את המידע שלהם דרך רשתות חברתיות ואתרים, השקעה במיתוג הדיגיטלי של האירועים שלנו יכולה להניב פירות רבים. סרטוני תדמית, פוסטים ברשתות חברתיות, ותגובות מהמשתתפים יכולים כולם לתמוך בהגברת החשיפה שלנו ובחיזוק המותג. גם כאן עלינו לשדר את המסרים הנכונים ולוודא שהם תואמים למיתוג הכולל של העסק.
אך אתגרים רבים יכולים להיווצר בדרך. ייתכן כי לא נצליח למשוך מספיק משתתפים לרגע הראשון, או שאנחנו עשויים להיתקל ברעש ותחרות רבה בכנסים אחרים. לכן, חשוב להיערך עם תכנית מגירה – איך להגיב אם האירוע לא מתנהל כפי שציפינו. במקרה כזה, עלינו לחשוב איך ניתן לשדרג את החוויה כבר במהלך האירוע, ואם נדרש, לבצע התאמות בזמן אמת.
כדי להבטיח שהמיתוג שלנו חזק ונמשך גם לאחר האירוע, כדאי להשקיע במשוב מהמשתתפים. לאחר האירוע, איסוף חוות דעת והמלצות יכול לסייע לנו להבין מה עבד ומה צריך לשפר. זה יכול להתבטא במילוי שאלונים, או אפילו סתם בשיחה עם כמה מהמשתתפים. התייחסות לצרכים ולרצונות של הקהל תסייע לנו להפוך את האירועים הבאים שלנו לקרובים יותר לסטנדרטים שהקהל שואף אליהם.
לסיכום, מיתוג אירועים וכנסים הוא לא רק קשקוש גרפי, אלא בניית תהליך שלם המעמיד במרכז את הקהל שלנו ומדבר בשפה שלהם. באמצעות הבנת צרכיהם, השקעה בפרטים החזותיים, יצירת חוויות ייחודיות, והתאמתם במדיה הדיגיטלית, יש בידינו למנף את האירועים שאנחנו מארגנים ולהפוך אותם לכלים רבי עוצמה בשיווק העסק. כדאי לנו לפעול כבר עכשיו, לפתח את המיתוג שלנו ולהשקיע בעתיד האירועים שלנו. בעת הזו, שבו העסק שלנו פועל ממקום של ייחודיות ומקצועיות, יש לנו הרבה מה להרוויח.