
מיתוג מעסיק בשיווק הוא נושא שלא ניתן להמעיט בערכו בעידן המודרני שבו אנו חיים. ככל שהשוק משתנה, והצרכים של הלקוחות שלנו מתפתחים, כך גם נדרש מאיתנו לחשוב בצורה מסודרת על האופן שבו אנו מציגים את עצמנו כמעסיקים. מיתוג מעסיק הוא לא רק כלים שיווקיים או סיסמאות נבובות; מדובר בהבנה מעמיקה של הערכים, התרבות והמערכת הארגונית שלנו, והצגת כל אלו בדרך שתמשוך את הטאלנטים הנכונים לצוות שלנו.
בשוק העבודה התחרותי של היום, מעסיקים קטנים וגדולים כאחד מתמודדים עם אתגרי גיוס עובדים איכותיים. כדי להצליח, צריך להבין שהעובד לא רק מחפש מקום עבודה, אלא גם מקום שבו הוא יכול לגדול, להתפתח ולהרגיש נשמע. כאן נכנס לתמונה מיתוג המעסיק — השיטה שבה אנו מציגים את עצמנו לעובדים הפוטנציאליים וללקוחות. זה לא מספיק להציע שכר אטרקטיבי. אנו צריכים ליצור מערכת יחסים אמיתית עם העובדים שלנו ולצבור מוניטין חיובי בשוק.
תהליך המיתוג מתחיל בהגדרת הערכים של העסק שלנו. מה אנחנו מייצגים? מה המטרות שלנו? על ידי זיהוי המהות של החברה, אנחנו יכולים לנסח מסרים מדויקים ולשקף את התרבות הארגונית שלנו. נניח, אם אנחנו מציעים סביבת עבודה גמישה ומבוססת על שיתוף פעולה, כדאי להעביר את התמונה הזו לא רק דרך פרסומים, אלא גם בתקשורת יומיומית ומפגשים פנים אל פנים. כאשר אנחנו משדרים את הערכים הללו, זה עוזר לנו למשוך את סוג העובדים המתאימים לנו.
אתגר אחד שכולנו יכולים להיתקל בו הוא הקושי לייצר תוכן מעניין שיבלוט בשוק. כאשר אנו עוסקים במיתוג המעסיק בשיווק, חשוב לפתח תוכן שיספר את הסיפור שלנו. ניתן לשקול לראיין עובדים קיימים ולשתף את הניסיון שלהם בעבודה אצלנו. כך נוכל להציג את התרבות הארגונית שלנו בצורה אותנטית ומשכנעת. מעבר לכך, ניתן להשתמש בפלטפורמות דיגיטליות כדי לשתף את החוויות הללו עם העולם החיצון, באמצעות סרטונים או פוסטים ברשתות החברתיות.
בזמן שאנחנו עובדים על תהליך המיתוג, עלינו לשקול גם את החוויה שחווים העובדים בשטח. כל אינטראקציה, החל מהגיוס ועד הפרידה, מהווה ממשק חשוב שבו ניתן לחזק או לדרדר את תהליך המיתוג שלנו. חוויית העובד הופכת להיות חלק בלתי נפרד מהמיתוג. צריכים לוודא שהמלצות העובדים שלנו מייצגות את הסיפור שאנחנו רוצים לכתוב. אם השקענו במרכיבי הרווחה של העובדים, חשוב שיתפסו זאת בצורה חיובית בפומבי.
כעת, נבחן כיצד אפשר ליישם בפועל את המיתוג במעגלים שונים של קשרים עם העובדים. נתחיל מהמגייסים. בתהליך הגיוס, גיוס עובדים נדרש ליותר מסתם פרסום משרות באינטרנט. דברו עם המגייסים שלכם על איך לכלול את המיתוג שלכם בהליך. בערך כחלק מתהליך ההכשרה, ודאו שהם מבינים היטב את המסרים המרכזיים של החברה, וכיצד לשדר אותם בצורה אפקטיבית.
בהמשך, בהיבט של שימור עובדים, ניתן לערוך סדנאות ופעילויות משותפות שמחזקות את הקשרים בין העובדים ומביאות לערכים שאותם אנו מעוניינים להדגיש. ייתכן שצריכים לשקול לארגן ימי גיבוש, פעילויות CSR או סדנאות העשרה, שכולן מחזקות את התחושה שהעובדים מתפקדים לא רק ככוח עבודה, אלא כחלק ממשפחה.
כמובן, נתקלים באתגרים בדרך. יתכן ונרגיש שהשקעת הזמן והמשאבים במיתוג המעסיק לא מביאה לתוצאות מהירות. זהו תהליך שנדרש סבלנות, ואולי גם שינוי חשיבתי בשבילנו. יש לקחת בחשבון שהמיתוג שלנו מתפתח באופן מתמיד, וכי אנו צריכים להעריך את התהליך באופן שוטף. בדקו את המשוב של העובדים, השקיעו בתיקון לקויות והשתמשו בנתוני הגיוס וההחזקה כדי לכוון את המאמץ שלנו בעתיד.
לבסוף, נדגיש כי מיתוג מעסיק בשיווק הוא לא משימה חד פעמית אלא תהליך מתמשך. ככל שנשקול את המיתוג שלנו ונעדכן אותו בהתאם לדרישות, כך נוכל להישאר רלוונטיים בשוק. ההשקעה שלנו במיתוג לא רק תעזור לנו לגייס את הטובים ביותר אלא תבנה גם תרבות ארגונית חיובית ותשמר עובדינו, ונשמע יותר ויותר קולות חיוביים על העבודה אצלנו.
לסיכום, המיתוג שלנו כמעסיקים הוא גשר חשוב בין העובדים הקיימים למועמדים הפוטנציאליים. בעידן המהיר שבו אנו פועלים, האנשים שמצטרפים אלינו לא רק מחפשים בעבודה שכר או תנאים טובים, אלא גם חיבור לערכים שלנו ולקהילת העבודה שאנחנו בונים. השקיעו במיתוג המעסיק שלכם, כי זהו ההבדל שיכולים לעשות בחיי החברה. אל תהססו להתחיל לפעול כבר היום, צעד קטן או תוכנית גדולה, כל כיצד שיביא לחוויה חיובית ולמיתוג מוצלח.