\
איך להשתמש במיתוג כדי להדגיש את הערכים העסקיים שלך

מיתוג הוא כלי רב עוצמה אשר יכול לשמש אותנו לא רק להגדיל את הנראות שלנו בשוק, אלא גם להדגיש את הערכים העסקיים שלנו. בעידן שבו המתחרים רבים והלקוחות מחפשים יותר ויותר את המשמעות שמאחורי המוצר או השירות, חשוב שנבנה אסטרטגיית מיתוג שתמשוך לקוחות ותשקף את הערכים והמשימות של העסק שלנו.

בעולם שבו אנחנו פועלים, לקוחות מחפשים שליטה ובחירה בשירותים ובמוצרים שהם רוכשים. הנוכחות של מותגים חזקים שנמצאים לנגד עיניהם היא חיונית. אם נבין איך ניתן להשתמש במיתוג כדי להדגיש את הערכים העסקיים שלנו, נוכל להתקדם לעבר בניית מערכת יחסים ארוכה יותר עם לקוחותינו.

למרות שהמיתוג נראה לעיתים כהבנה שיווקית, מדובר בתהליך עמוק שמקיף את כל תחומי הפעולה של העסק. כאשר אנו מדברים על מיתוג, איננו מתכוונים רק ללוגו צבעוני או סלוגן קליט. מדובר בהגדרת הזהות של העסק שלנו, וביצירת סיפור מסוים שיגיע ללקוחות שלנו. לכן, השאלה הראשונה שנשאל את עצמנו היא: מהם הערכים שאנחנו רוצים לשדר?

תחילת הדרך שלנו במיתוג היא בהבנה מי אנחנו ומה אנחנו מייצגים. ערכים כמו שקיפות, מקצועיות, או מחויבות לקיימות יכולים להוות את הבסיס למיתוג שלנו. אם ניקח לדוגמה עסק קטן שממוקד בעשייה חברתית, ניתן לשלב את הערכים הללו במיתוג על ידי סיפור המפרט איך הם תורמים לקהילה או לשמירה על הסביבה.

כשיש לנו את הערכים הברורים, אנחנו יכולים להתחיל לתרגם אותם לתוך המותג שלנו. זה מגיע לידי ביטוי דרך כל אלמנט של המיתוג – מהלוגו והצבעים ועד לאופן שבו אנחנו פונים ללקוחותינו בפלטפורמות החברתיות. לדוגמה, אם אחד הערכים שלנו הוא שקיפות, ניתן לשקול לשתף את הלקוחות בתהליכים שאנו עושים בעסק. כלומר, לא להסתיר דבר, אלא להראות איך מתבצע תהליך יצירת המוצר, ואיזו השקעה יש בכל שלב.

אבל מיתוג לא נגמר בהגדרה ובהצגה של הערכים שלנו. תהליך זה כולל גם את ההתמודדות עם אתגרים ופערים בין מה שהמותג שלנו משדר ובין איך שהוא מתקבל בערים. כאשר מצבים אלו קורים, חשוב לדעת לקשוב ללקוחות ולבצע התאמות. יש לפתח תחושת אמון עם הלקוחות שלנו, והוחלה עלינו להבין מה גורם לקיום בעיות בתדמית שאנחנו מנסים לבנות.

כיצד ניתן ליישם את כל מה שדיברנו עליו? ראשית, כדאי לנו לשקול לערוך סדנה פנימית שבה נבחן את הערכים העסקיים שלנו. כאן, נוכל לאתר מהו המוקד שלנו ואילו ערכים אנחנו באמת רוצים להעביר. לאחר קביעת הערכים, נוכל להמשיך לתכנן את השפה הוויזואלית של המותג שלנו בצורה שמתאימה להם.

נמשיך עם השאלה איך אנחנו מתארים את עצמנו ללקוחות. זה לא מספיק לדבר רק על מה שאנחנו עושים, אלא גם להסביר את "למה" מאחורי כל מהלך שלנו. לקוחות רוצים לדעת איזו השפעה יש למוצרים או לשירותים שלנו על חייהם או על העולם. האם המוצר שלנו תורם לשיפור איכות החיים? האם הוא עוזר להגביר את הקיימות? בשיחה עם לקוחות שלנו, שנקפיד לשלב את הסיפור האישי שלנו ואת הסיבה שבחרנו לעסוק בעניין מסוים.

חשוב גם לשקול את הפלטפורמות שאנחנו משתמשים בהן כדי להציג את המיתוג שלנו. כיום, ישנם מערכות רבות המאפשרות ליצור קשר ישיר עם קהל הלקוחות באמצעות רשתות חברתיות, בלוגים או כתבות. שטח זה טומן בתוכו פוטנציאל עצום להגיע לקהל חדש ולהדגיש את הערכים של המותג במגוון רבדים. גם תוכן אידיאלי מאפשר לנו לגלות עוד על מה מעניין את הקהל שלנו.

כמו כן, נוכל לשקול לבצע אמנות שיווקית שהקהל שלנו יוכל להזדהות איתה. זה יכול להיות פרויקט חברתי שנרצה לקדם, או שיתוף פעולה עם עסקים קטנים אחרים עם ערכים דומים. עלינו להבין שהשפעה אינה נמדדת רק בכסף אלא גם בתחושה ובחיבור שאנחנו בונים עם האנשים סביבנו.

לבסוף, תמיד נהיה פתוחים לפידבק. אין מיתוג מושלם, ואם נרצה להתקדם, עלינו לקפוץ למים ולבקש מלקוחותינו לדעת מה הם באמת חושבים על המותג ועל הערכים שהוא משדר. פידבק יכול להוביל לשיפורים חשובים בתהליכים שלנו, ולהיבטים שלא היינו חושבים עליהם ללא דיבורים ישירים עם הלקוחות שלנו.

לסיכום, מיתוג הוא הרבה יותר מאשר רק לוגו או צבעים. הוא דרך לבטא את הערכים העסקיים שלנו וליצור מערכת יחסים חזקה עם לקוחותינו. עלינו לקחת את הזמן להגדיר את הערכים שלנו ולהשקיע ביצירת סיפור עמוק וברור סביבם. כשנבנה קשרים עם לקוחות בפלטפורמות השונות, נמשיך לבחון ולשפר את המותג שלנו בהתאם לפידבק שיתקבל. בעבודה מתמשכת שמבוססת על אמת והתחברות, נוכל לבנות מיתוג שלא רק ישפיע על העסק שלנו, אלא גם על הקהילה שסביבנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *