\

פגישות הן חלק בלתי נפרד מהניהול העסקי שלנו. אנו מנהלים פגישות כדי לשתף רעיונות, לקבל החלטות, לפתור בעיות ולעיתים גם כדי לחזק את הקשרים בין העובדים. אך רבים מבעלי העסקים הקטנים והבינוניים עדים לכך שפגישות לעיתים רחוקות עונות על הציפיות. הן מתבזבזות, תורמות מאוד לאופן שבו אנו עובדים, ובסופו של דבר עלולות להקשות על ההצלחה של העסק. חשוב, אפוא, להבין אילו טעויות נפוצות גורמות לפגישות שלנו להיות לא אפקטיביות ואיך ניתן למנוע זאת.

כאשר אנו מנתחים את הסיבות לכך שפגישות מסוימות נראות חסרות תועלת, נגלה כי אחת הטעויות השכיחות ביותר היא חוסר מיקוד. אנו לעיתים מכניסים לתוך הפגישה הרבה נושאים, ממפגשים של רעיונות חדשניים ועד לסוגיות שגרתיות. חוסר המיקוד הזה לא רק שפוגע ביכולת שלנו להגיע לתוצאה רצויה, אלא גם עלול להדיר את תשומת הלב של המשתתפים. כדי להתמודד עם בעיה זו, חשוב לקבוע מראש את הנושאים המרכזיים שידונו בפגישה ולחלק את הזמן באופן שיבטיח שדובר כל נושא יוכל להציג את הדברים שביקש.

נוסף על כך, לעיתים הפגישות לא יועילו כי לא ישתתפו בהן האנשים הנכונים. אם לדוגמה אנחנו מדברים על נושא רגיש הקשור לפן טכני, אולי נרצה להזמין את המהנדס או את המנהל הטכני ולא את אנשי השיווק. יצירת רשימה של משתתפים רלוונטיים עבור כל פגישה, כמו גם של דיון, יכולה להבטיח שנשיג את הפירות הנדרשים ושהשיחות יהיו מרוכזות ומועילות.

מהפן השני, גם אם כל אנשי הצוות הנכונים משתתפים, לעיתים אנו חווים חוסר גבולות ברור שגורם לפגישה לסטות מן הנושא שהוגדר. זה קורה כאשר משתתפים מתחילים לדבר על נושאים שאינם נוגעים לפגישה, ולעיתים אף מפנים את הפוקוס לערכים אישיים או בעיות שלא ניתן להחליט לגביהן בזמן הפגישה. ניתן למנוע זאת על ידי קביעת כללי התנהגות ברורים לפני הפגישה ופיקוח על ההתנהלות במהלך הפגישה עצמה, תוך שמירה על תרבות של כבוד וזמן.

בנוסף, חשוב לציין את הקשר בין זמן הפגישה לרמת האפקטיביות שלה. אחת הבעיות הנפוצות היא שהפגישות נמשכות זמן רב מידי, לעיתים רחוקות מדברים על נושאים קריטיים ופשוט ממשיכים לדבר כדי למלא את הזמן. כך שאנחנו לא מגיעים להחלטות בזמן, והשיחות מתפזרות. על כן, חשוב לקבוע פגישה עם מסגרת זמן מוגדרת ולהקפיד על כך, וכן לחלק את הזמן בצורה מאוזנת.

אחת הטעויות הנוספות אשר עלולות לגרום לכך שפגישות יהיו לא אפקטיביות היא חוסר במעקב. לאחר שהגענו להחלטות במהלך הפגישה, יש לתעד את מה שנאמר, לקבוע מי אחראי על כל משימה שנוצרה ולוודא שהמשימות האלו מתקדמות. בצורה זו אנו לא רק מבטיחים שההחלטות יבוצעו, אלא גם מסייעים לצוות שלנו להרגיש שהדברים אכן מתקדמים.

לבסוף, אחת הבעיות המרכזיות שגורמות לפגישות להיות לא אפקטיביות היא חוסר תכנון. לעיתים קרובות פגישות נערכות באקראי, ללא הכנה מראש או עם מצגות שאינן משקפות את הנושאים שעל הפרק. על כן, חשוב להשקיע זמן בתכנון פגישה, לקבוע את המטרות ולהכין את החומרים שיציגו את הנושאים החשובים בצורה המובנת ביותר. השקעה זו תבטיח שהפגישה תהיה יעילה ותעניק למשתתפים את המידע הנדרש כדי לנהל שיחה פורייה.

לסיום, יש לזכור כי פגישות הן כלי עבודה חיוני ולא צורך טכני בלבד. ככל שנשכיל לנהל אותן בצורה חכמה וממוקדת, כך נוכל להבטיח שהצוותים שלנו ישיגו תוצאות מועילות, שהקשרים ביניהם יתייצבו ושהעסק ימשיך לצמוח ולהתפתח. עלינו לפתח תרבות של פגישות אפקטיביות, ובכך לתקן את אותן טעויות שגורמות לפגישות להיות לא אפקטיביות. בואו נתחיל ליישם את העקרונות הללו כבר בפגישה הבאה שלנו, ונראה שינוי חיובי בעשייה היומית של העסק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *