\

בעלי עסקים קטנים ובינוניים לא אחת מוצאים את עצמם מתמודדים עם האתגר של יצירת קשרים עם אנשי מקצוע בכירים. כאשר אנו מנסים לפנות לגורמים בכירים, ישנה חשיבות רבה לעשות זאת בדרך שאינה נשמעת פולשנית, אלא מספקת ערך ומשדרת מקצועיות. מובן כי כל מפגש או פנייה יכולה להיות הזדמנות או אתגר, ולכן כדאי להבין כיצד ניתן לנהל את השיחה בצורה המיטבית.

בעידן שבו הקשרים הפתוחים והכנה המהירה חשובות מתמיד, פנייה לאנשים בכירים יכולה להיות קריטית להצלחה של כל עסק. לא משנה אם מדובר בשיחה עם משקיע פוטנציאלי, ספק או לקוח חשוב, הדרך בה אנו פונים יכולה לקבוע את אופי הקשר שיתפתח. מעבר להצלחה במפגש הראשון, חשיבותה של הבנייה הנכונה של הקשרים באה לידי ביטוי בטווח הארוך, ולכן כדאי להקדיש לנושא תשומת לב.

אחת מהדרכים היעילות לפנות לאנשים בכירים היא על ידי שימוש בידע ובערך שאנו יכולים להביא לשיחה. כאשר אנו יוצרים קשר עם אדם שמעמדו גבוה, חשוב לזכור כי הוא עסוק מאוד ונתפס עם אלפי פניות דומות. לכן, עלינו להראות כי אנו מבינים את עולמו ומסוגלים להציע נקודת מבט או פתרון שיכול לעזור לו. לדוגמה, אם בכוונתנו לפנות למנכ”ל של חברה מסוימת, כדאי לחקור מעט על האתגרים שהחברה מתמודדת עמם, ולהציע רעיון או תוכנית פעולה שאולי תוכל לחולל שינוי.

כדי להימנע מהתנהגות פולשנית, יש להקפיד על ניסוח מדויק וברור. במקום להתחיל את השיחה במשפט שעשוי להיתפס כדרישה, אפשר לפתוח בשאלה או בהבעת עניין. למשל, ניתן לומר: “שמי [שמותינו] ואני מתעניין ב[נושא מסוים הקשור לחברה]. האם יש לך זמן לחלוק כמה רעיונות בנושא?” ניסוח כזה יוצר תחושת שיח ולא מתח, והאדם בצד השני עשוי להרגיש מוטיבציה לשתף פעולה.

האתגר הנוסף הוא למצוא את הדרך הנכונה לפנות. לא תמיד כדאי לשלוח מייל ישיר או להתקשר. לפעמים, דרך חיבור של חברים או מכרים המשותפים היא הדרך האפקטיבית ביותר. כשיש לנו קשרים קודם בכל תחום, נוכל לבקש המלצה שתעזור לשדר אמינות וליצור פתח לשיחה. אם יש לכם מכר שיכול להציג אתכם, אז כדאי לנצל קשר זה ולהשתמש בו.

כשהשיחה מתפתחת, חשוב להיות קשובים ולהגיב בהתאם לצרכים והרצונות של האדם בצד השני. למשל, אם הוא מציין בקצרה את האתגרים שלו, יכול להיות שהשיחה תתמקד בהם ותאפשר לנו להציע פתרונות רלוונטיים. כשאנו מציגים את עצמנו בצורה כנה ומדויקת, אנו מדגישים את המקצועיות שלנו ומגלים הבנה לגבי הגורמים הכשירים. כך נוצרת תשתית לשיחה בונה.

נוסף על כך, אחד מהדברים החשובים שיש לזכור הוא להציב לעצמנו ציפיות ריאליות. לפעמים, ייתכן שנפנה לאנשים בכירים הרבה יותר מזה שמוצאים אותנו. גם אם לא נצליח להשיג את המטרה מיד, ייתכן שהמאמץ הגדול יישא פרי בעתיד. חשוב לזכור כי הקשרים הפיתחים הם אלו שיכולים לגרום לדלתות להיפתח גם כאשר לא ציפינו לכך.

כמו כן, כדאי לבדוק איך אנו יכולים לתמוך באנשים בכירים בשיח שאנו מקיימים. האם יש מערך של משאבים, רעיונות או מידע שיכולים לעזור להם? זה קשור לעשייה שלנו ביום-יום,אך יכול בעצם להוות יתרון משמעותי במגעים חדשים. אם סיפקת ערך, יש סיכוי גבוה יותר שהם יזכרו אותך וירצו להמשיך את הקשר.

לסיום, פנייה לאנשים בכירים היא אמנם אתגר, אך היא יכולה להיות גם הזדמנות מדהימה. באמצעות הגישה הנכונה, ניסוח מתאים והמון ערך, ניתן ליצור קשרים משמעותיים שיסייעו לקידום עסקינו. בואו נזכור תמיד כי האנשים שאנו פונים אליהם הם אנשים שמבינים את ערך הקשרים, ושלמעשה, גם הם נמצאים באותה הסירה כמונו. נמשיך לפתח קשרים נכונים, לא במטרה לדרוש אלא בכדי להציע, ולזכור תמיד שהשיח הוא ההתחלה של שיתוף פעולה פוטנציאלי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *